PRO STATUTÁRY A VEDOUCÍ PRACOVNÍKY
Řídíte informační rizika organizace, za kterou nesete statutární odpovědnost?
90% statutárních zástupců na tuto otázku odpoví ANO
– a dodají k tomu:
„… naštěstí mám šikovného IT manažera (nebo externího správce), který tuto problematiku dokáže pokrýt, protože je toto mimo můj obor.“
Je-li toto i Váš případ, dobře se zamyslete nad tím, zda informační rizika skutečně řídíte:

- Má Váš IT manažer nebo externí správce volnou ruku v nákupu prostředků pro mírnění rizik?
- Zná Váš IT manažer nebo externí správce, jaké dopady by měl případný útok na vaši organizaci?
- Má Váš IT manažer nebo externí správce představu, jakou část rizik má pokrýt technicky, organizačně, jakou část rizik pojistit a jakou část rizik může akceptovat? A má k tomu patřičné kompetence?
Ani to ale nestačí!
Nemáme nic proti IT manažerům a externím správcům – jsou to většinou lidé na svém místě a dělají skvělou práci. Jejich odpovědnost a motivace je však jinde než v informační bezpečnosti. Na tu při svojí práci samozřejmě musí hledět, ale – dopad kybernetického útoku odnese především majitel nebo statutární zástupce organizace. A dokonce je možné, že na tom IT správce nakonec vydělá: Pokud IT správcům takto předáte odpovědnost, nevědomky je vystavujete jistému střetu zájmů. A svoji odpovědnost rozhodně nepokryjete!

Co tedy dělat?
Naštěstí to není složité. Řízení rizik má svoje obecné metody. Když k tomu budete mít patřičnou podporu, nemusíte se stát odborníkem na informační bezpečnost. Budete ji ale schopen řídit. Budete schopen se správně rozhodovat, co do bezpečnosti investovat, jaká organizační opatření přijmout, jakou část rizik pojistit a jakou část rizik můžete akceptovat.

Chcete poradit?
K řízení informačních rizik potřebujete někoho, kdo Vám poradí – tak jako k řízení většiny ostatních rizik. Proto máme advokáty, daňové poradce, auditory, poradce bezpečnosti práce, požární ochrany a další poradenské profese, mezi které jistě patří také bankéři a pojišťovací makléři.

Vždy to musí být někdo, kdo se v dané oblasti pohybuje – zná aktuální rizika, má představu o jejich vývoji do budoucna, ví, jak probíhají útoky, co je motivací útočníků, jak pracují a jaké prostředky ochrany jsou potřeba pro mírnění rizik. Také je třeba mít někoho, kdo poradí s nastavením procesů, organizačních opatření, proškolí zaměstnance a pomůže při posuzování rizik a jejich možných dopadů. Dobré je také, aby to byl někdo zvenčí, kdo netrpí provozní slepotou, která je pochopitelná u interního managementu.
Neriskujte mnoho za málo!
Naštěstí to není složité. Řízení rizik má svoje obecné metody. Když k tomu budete mít patřičnou podporu, nemusíte se stát odborníkem na informační bezpečnost. Budete ji ale schopen řídit. Budete schopen se správně rozhodovat, co do bezpečnosti investovat, jaká organizační opatření přijmout, jakou část rizik pojistit a jakou část rizik můžete akceptovat.

Jak postupovat?
Napište nám prostřednictvím formuláře. My se Vám ozveme zpět. Společně při bezplatné konzultaci probereme Vaše potřeby a nabídneme možnosti řešení.